۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

تفاوت پودر و مایع لباسشویی

تفاوت پودر  و مایع لباسشویی

قدرت شویندگی و پاک کنندگی در پودرهای لباسشویی بیشتر است و بهتر است زمانی که لاس ها بسیار چرک  و لکه دار هستند استفاده شود. بلیچ ماده اصلی در ترکیبات پودر لباسشویی هستند که عامل اصلی پاک کنندگی پودر ها می باشد.

پس بهتر است لباس هایی را که بو و لکه کمتری  دارند با مایع لباس شویی شسته شوند این شوینده ها ملایم هستند و به بافت پارچه آسیب وارد نمی کنند  و در ترکیبات آنها بلیچ استفاده نشده است .

نکته مهمی که باید توجه داشت این است که میزان دمای آب هر چه قدر بالاتر باشد تاثیر مواد شوینده نیز بیشتر می شود پس اگر از آب سرد برای شستن لباس ها استفاده می کنید از میزان بیشتری مایع لباسشویی استفاده کنید تا لباس ها بهتر شسته شوند.این مواد شوینده دارای آنزیم های فعال درآب سرد می باشند.

مایع های لباسشویی بر اساس.......
ادامه مقاله را از اینجا وبسایت رسمی سوپرمارکت آنلاین آسان بسان بخوانید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آسان بسان

آنزیم پودر ماشین لباسشویی چیست

در طی ۳۵ سال گذشته نقش آنزیم ها در شوینده ها  و پودر ماشین لباسشویی از یک افزودنی جزیی به یک افزودنی کلیدی تغییر یافته است.وسیع ترین کاربرد رو به رشد آنزیم ها، در شوینده های البسه خانگی می باشد.تا قبل از معرفی فرمولاسیون شوینده های مدرن،صابون و کربنات سدیم اجزا اصلی تشکیل دهنده پاک کننده ها محسوب می شد و اثر پاک کنندگی در البسه بیشتر به عملیات مکانیکی بستگی داشت

آنزیم ها دارای نقش موثری در توسعه و پیشرفت شوینده ها و پودر ماشین لباسشویی های جدید خانگی و صنعتی بوده اند. مهمترین این آنزیم ها شامل: پروتئاز،لیپاز،آمیلاز و سلولاز می باشند،که هر کدام دارای کاربرد ویژه ای در محصولات شوینده البسه و مایعات ماشین ظرفشویی می باشند.پروتئاز اولین آنزیم استفاده شده،در شوینده های البسه بود.آنزیم ها علاوه بر افزایش قدرت پاک کنندگی،دارای فواید زیست محیطی با کاهش مصرف انرژی با زمان شستشوی کوتاهتر،کاهش دمای شستشو و کاهش میزان مصرف آب می باشند.امروزه علاوه بر پروتئاز؛لیپاز و آمیلاز نیز،جهت افزایش اثر پاک کنندگی محصولات شستشوی البسه در آب سرد و محصولات پاک کننده صنعتی در PH های پایین تر،مورد استفاده قرار می گیرد.آنزیم سلولاز برای مراقبت های ویژه مانند نو و شاداب نگهداشتن رنگ و ظاهر پارچه برای مدت طولانی تر در شوینده های البسه مورد استفاده قرار می گیرد.آنزیم ها  با استفاده از تکنولوژی تخمیر از منابع تجدید پذیر تولید می شوند.

  پنجاه در صد از شوینده های اروپا با شعار حاوی آنزیم یا اثر بیولوژیکی علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی مکانیکی،باعث کاهش دمای شستشو از ۹۵ درجه سانتیگراد به ۶۰ درجه سانتیگراد و نهایتا به ۴۰ درجه سانتی گراد شد و علاوه بر آن عملیات قبل از شستشو  و.....

ادامه مقاله را از اینجا وبسایت رسمی سوپرمارکت آنلاین آسان بسان بخوانید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آسان بسان

روغن پالم چیست


روغن پالم یا همان روغن نخل روغنی است که از مغز میوه نخل تهیه میشود .

مضرات-روغن-پالم

کشور مالزی به عنوان بزرگترین  عرضه کننده این روغن محسوب میشود. روغن پالم به عنوان روغن بدون کلسترول در اکثر کشورهای آفریقایی مورد استفاده قرار میگیرید .

اخیرا استفاده فراوان از این روغن باعث نگرانی فعالان محیط زیست شده است . زیرا برای افزایش سطح کشت این محصول جنگلهای اندونزی به صورت گسترده ایی در حال تخریب است . که زیستگاه اصلی اورانگوتان­ها می باشند که در حال انقراض هستند.

کاربردهای روغن پالم :

از روغن پالم به عنوان یک سوخت زیستی برای مصارف و ساخت دیزل­ها استفاده می­شود . جالب است بدانید در جنگ جهانی دوم برای......

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آسان بسان

مقایسه رب گوجه فامیلا با رب گوجه طبیعت


  • پوشش عایق داخل قوطی هر دو رب گوجه یکسان است و پوشش قابل قبولی دارند.
  • مدت زمان مصرف بعد از تولید رب گوجه فرنگی طبیعت ۲۴ ماه است و رب گوجه فامیلا ۱۸ ماه است.
  • رب گوجه طبیعت در شرکت صنایع غذایی کامنوش گرگان تولید و بسته بندی میشود . و رب گوجه فامیلا به سفارش شرکت کشت و صنعت گلبرگ بهاران است . با توجه به اینکه فامیلا خود سازنده رب گوجه نیست و سازنده آن هم مشخص نیست این احتمال همیشه وجود دارد که تولید کننده خود را عوض کند و کیفیت آن دچار تغییر شود.

 

مشخصات ظاهری رب گوجه ها

  • تقریبا هر دو رب گوجه رنگ یکسانی دارند و به سختی میتوان گفت که رنگ رب گوجه طبیعت کمی بهتر است . (شکل الف)
  • تست ناخالصی که انجام شده است هر دو رب گوجه فاقد ناخالصی هایی از قبیل هسته گوجه فرنگی و پوست می باشند.
  • رب گوجه طبیعت نسبت به رب گوجه فامیلا نرمتر است و حالت کشسانی بیشتری دارد.

رب-گوجه-فرنگی-فامیلا-طبیعت

شکل الف – مقایسه رنگ

مشخصات طعم رب گوجه ها

  • طعم نمک رب گوجه........

ادامه مطلب را از اینجا وبسایت رسمی سوپرمارکت آنلاین آسان بسان بخوانید امروز کرمانشاه فردا ایران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آسان بسان

رب گوجه چین چین

مشخصات ظاهری رب گوجه فرنگی های مزمز و چین چین

  • رنگ رب گوجه مزمز قرمز روشنتر است ولی رب گوجه چین چین تیره میباشد در حالت کلی رنگ رب گوجه مزمز حس بهتری را انتقال می دهد.(شکل الف)
  • در تست ناخالصی که انجام شده است هر دو رب گوجه فاقد ناخالصی هایی از قبیل هسته گوجه فرنگی و پوست می باشند.
  • رب گوجه مزمز نسبت به رب گوجه چین چین نرمتر است و حالت کشسانی بیشتری دارد.

رب-گوجه-فرنگی-چین-چین

شکل الف - مقایسه ظاهری رنگ

مشخصات طعم رب گوجه فرنگی های مزمز و چین چین

رب گوجه مزمز دارای طعم......
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آسان بسان

تشخیص سریع عسل طبیعی

روش های تشخیص عسل  طبیعی :

۱.ریختن عسل در آب سرد

تشخیص عسل طبیعی با آزمون آب سرد ، اگر مقداری عسل طبیعی را در یک لیوان آب سرد بریزید ، مشاهده خواهید کرد که عسل کاملا حالت چسبندگی خود را حفظ می‌کند و خیلی سخت و دیر در آب سرد حل می‌شود اما عسل تقلبی سریع در آب حل می‌شود. اگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنانچه به صورت عمودی وارد لیوان پر از آب شده و در ته آن جمع شود و به سرعت حل نگردد، عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگام ریختن ، در آب حل شود، از مطلوبیت و خلوص کمتری برخوردار است.

تست-تشخیص-عسل

۲.فروشگاه معتبر

آسان ترین روش تشخیص عسل طبـیعی، خرید از فروشگاه ها و اشخاص معتبر می باشد افرادی که کاملا صادق هستند . افرادی که شما از سابقه فعالیت آنها در زنبورداری و یا تهیه و فروش عسل مطلع هستید . بیشتر از اینکه دنبال شناخت عسل خالص باشید؛ به دنبال پیدا کردن عسل فروش صادق باشید. از فروشنده عسل برگه آزمایشگاه بخواهید . فروشنده عسل طبیعی ترسی ندارد که عسل خود را به آزمایشگاه ببرد. در صورتی که در مقدار بالا عسل می خرید حتما نمونه ای از عسل را به آزمایشگاه ببرید و از این سه عامل مطمئن شوید (برگرفته از کتاب عسل درمانی)  اکاروز زیر ۵ درصد- رطوبت زیر ۱۸٫۶ درصد- پی هاش .(PH) بین ۳٫۴۲ الی ۶٫۱۰

ادامه مطلب را از اینجا  وبسایت رسمی سوپرمارکت آنلاین کرمانشاه (آسان بسان) بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آسان بسان

سوپرمارکت تلفنی

در گذشته نه چندان دور موج وسیعی از سوپر مارکت تلفنی در سطح کلان شهرها راه افتاد. این تب و تاب خیلی سریع افول کرد طوری که امروزه فقط یک خاطره کمرنگ آنهم در ذهن کارآفرینان و فعالان اقتصادی آن دوره باقی مانده است. سعی داریم در این نوشته مشکلات آن را بررسی کنیم و جایگزین مناسب را معرفی کنیم که اتفاقا آن هم تلفنی است ! کالاهای سوپرمارکتی به اصطلاح کالاهای تند مصرف گفته میشود این کالاها چند ویژگی دارند که خرید از سوپر مارکت تلفنی را سخت میکند . اما نگران نباشید با تلفن هم میشود خرید سوپرمارکتی کرد !

سوپرمارکت-تلفنی-کرمانشاه

  • کالاهای تند مصرف وفاداری بسیار کمی دارند . وقتی که خریدارا به طرف سوپر مارکت می رود به نیت خریدن..........

ادامه این مطلب را از اینجا وبسایت رسمی سوپرمارکت آنلاین کرمانشاه (آسان بسان) بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آسان بسان

تشخیص برنج خوب

در این مقاله چند راه ساده تشخیص برنج مرغوب از نا مرغوب را معرفی کرده ایم که بسیار کاربردی و سریع است


  1. دانه برنج هر چه خشک‌تر و سفت‌تر باشد بهتر است؛ زیرا با جذب سریع آب هنگام پخت، حجیم‌تر می‌شود. 
    هر چه از تاریخ برداشت آن بیشتر گذشته و بهتر نگهداری شده باشد، بر کیفیت آن افزوده می‌شود. (البته نه بیش از حد)
  1. برنج کپک ‌زده یا خُرد شده نباشد و بوی نامطبوع کهنگی و ماندگی از آن به مشام نرسد
  2. دانه برنج نباید خیلی سفید، خیلی زرد، شفاف، دودی یا ترک خورده باشد؛ برنج خوب رنگ بلوری مات و عاج‌مانند دارد و معمولا باریک و قلمی است، اما طعم و بوی مطبوعش پس از پخت، خیلی مهم‌تر از باریکی و بلندی آن است.
  3. برنج خوب باید یکدست باشد نه مخلوطی از دانه‌های چاق و لاغر، زرد و سفید، کوتاه و بلند یا ریز و درشت. دانه برنج نباید خیلی سفید، خیلی زرد، شفاف، دودی یا ترک خورده باشد؛ برنج خوب رنگ بلوری مات و عاج‌مانند دارد و معمولا باریک و قلمی است، اما طعم و بوی مطبوعش پس از پخت، خیلی مهم‌تر از باریکی و بلندی آن است.
  4. یک راه تشخیص برنج خوب سنتی ، خرد کردن تعدادی از دانه‌ها زیر دندان است. اگر به سختی خرد شدند، نشانه خشکی بیشتر و کیفیت بهتر است.
  5. یکی از روش‌های درک میزان عطر برنج، دمیدن هوای گرم یا «‌ها کردن» روی مقداری از دانه‌هاست. به منظور رعایت بهداشت دقت کنید که دانه‌های آمیخته با هوای دمیده از دهان را مجددا درون کیسه یا ظرف نریزید

 

با روش هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود می توان این برنج های تقلبی را شناسایی کرد

آزمون هاون

مقداری از دانه های برنج را در هاون بکوبید. سپس نگاه......

ادامه مقاله را از اینجا وبسایت رسمی سوپرمارکت آنلاین آسان بسان دنبال کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آسان بسان

تشخیص رب گوجه خوب

رب گوجه به عنوان یک چاشنی پر مصرف غذایی مورد استفاده قرار میگیرد.با توجه به نیاز بازار نسبت به این محصول  رب گوجه های زیادی در انواع و برندهای مختلف به بازار آمده است. این چاشنی  در تهیه بیشتر غذاها کاربرد دارد و به دلیل طعم و بوی دلپذیر آن، چاشنی مناسبی برای انواع غذاهای گوشتی و سرخ کردنی است. در صنعت نیز از رب گوجه‌فرنگی برای تهیه انواع کچاپ گوجه فرنگی و چاشنی‌های غذایی، استفاده می‌شود.تشخیص رب گوجه خوب کمک به بهتر شدن کیفیت تهیه خوراک نیز میشود.

باید بدانیم که رب گوجه خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد و روش های نگهداری آن چگونه است و راههای تشخیص آن از نوع تقلبی چیست ؟  آنچه که هنگام مصرف رب گوجه‌فرنگی بسیار اهمیت دارد استفاده از رب گوجه فرنگی با ناخالصی‌های کمتر است .برای پی بردن به وجود ناخالصی در رب، می‌توانید آن را روی یک سطح صاف و سفید مانند پشت سینی، بریزید و با شیء مسطح دیگری مانند شیشه یا ته لیوان، روی آن فشار آورید تا رب پخش شود و به صورت یک لایه نازک در میان دو سطح قرار بگیرد. در این صورت، ناخالصی‌هایی مانند هسته، پوسته، ذارت خارجی، چوب و سایر مواد زاید به راحتی قابل تشخیص خواهد بود. رب گوجه فرنگی باید یک دست و عاری از هرگونه ناخالصی و ذرات تیره، پوسته‌های گوجه و هسته باشد و نیز عاری از هرگونه طعم یا بوی تند و زننده مانند بوی کپک یا ماندگی باشد.

 

 باز کردن و بسته بندی

برای تشخیص رب گوجه خوب از روی بسته بندی و بعد از باز کردن درب قوطی به این نکات دقت کنید . .....


برای ادامه مطلب به اینجا وبسایت رسمی سوپرمارکت اینترنتی آسان بسان مراجعه کنید



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آسان بسان

انتخاب پودر ماشین لباسشویی

بهترین پودر ماشین لباسشویی کدام است ؟

مدتهاست که انواع پودر در ایران تولید می­شود. در سالهای اخیر رقابت در این بخش بین برندهای مختلف زیاد شده است و شاید لازم باشد که کارخانه های تولید کننده پودر های دسته بندی دقیقتری نسبت به محصولات خود ارائه دهند. ما در این مقاله سعی میکنیم راه های تشخیص بهترین پودر ماشین لباسشویی را به شما معرفی کنیم .

متاسفانه شرکتهای تولید کننده  بیشتر از اینکه به دنبال ارائه اطلاعات کاربردی از محصولات خود باشند به دنبال ارائه کلمات جذابتر بر روی بسته بندی های خود هستند. امروزه شاهد هستیم شرکتهای تولیدی از جملاتی مثل ” آنزیم ” ، ” فعال در آب سرد ” ، ” قدرت پاک کنندگی زیاد ” ، ” کف زیاد ” ، ” کف کنترل شده ” استفاده میکنند . که این کلید واژه­ها هیچکدام راهنمایی درستی برای مصرف کننده نهایی نیست که مناسبترین و بهترین پودر ماشین لباسشویی را انتخاب کنند.

در حالت کلی ما می توانیم  پودر ماشین لباسشویی را می توان از لحاظ کاربرد به سه دسته عمده تقسیم کرد :

  • پودر ماشین لباسشویی مناسب برای البسه و پارچه های رنگی
  • پودر ماشین لباسشویی مناسب برای البسه و پارچه های سفید
  • پودر ماشین لباسشویی مناسب برای البسه کودک

 

 پودر های مناسب پوشاک و منسوجات رنگی :

قدرت پاک کنندگی این دسته از نوع پودرها به طوری کنترل شده است که به رنگ پارچه صدمه وارد نمیکند. در عین حال لکه ها و چرک پارچه را از بین می برد. پودرهای که غیر استاندار یا به عبارت دیگر ضعیف تر هستند دو اشکال بوجود می آورند. یا به رنگ پارچه صدمه می زنند و یا قدرت پاک کنندگی پایینی دارند. در حالت بدتر باعث صدمه زدن به پارچه و باعث پوسیدگی پوشاک میشود . پودری که استانداردهای مکفی برای تولید را ندارند در بلند مدت باعث پوسیدگی پوشاک می شوند. به همین دلایل تشخیص بهترین پودر ماشین لباسشویی در زدندگی روزمره مهم میشود

گاهی عدم اطلاع از پودر ماشین لباسشویی باعث میشود که به اشتباه برای پوشاک رنگی از پودر ویژه ی البسه سفید استفاده کنند که این کار باعث صدمه زدن به رنگ پارچه میشود و باعث میشود که البسه زودتر از حد معمول فرسوده و رنگ رو رفته بشود. برای تشخیص بهترین پودر ماشین لباسشویی برای پوشاک رنگی میتوان از چند نکته زیر استفاده کرد

  • از برندهای شناخته شده ترجیحا تحت لیسانس استفاده شود
  • برندهای خارجی کلمه color یا colour بر روی بسته بندی قید شده است .
  • برندهای خارجی که در ایران تولید میشوند معمولا واژه “کالر” بر روی آنها قید نشده است ولی.....


ادامه مطلب را از اینجا وبسایت رسمی سوپرمارکت اینترنتی کرمانشاه (آسان بسان) مطالعه کنید




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آسان بسان